Płatności i dostawa – FAQ

Płatności

Jakie są dostępne metody płatności?

Jedyną metodą płatności za zakupione towary jest system bezpiecznych płatności online dostępny w ramach Clemens.

W jaki sposób realizowana jest płatność?

Płatność za sprzedane towary realizowana jest w serwisie Clemens. Kupujący płacą za zakupione towary za pomocą tzw. płatności online. Każdy z zakupów obsługiwany jest przez wyspecjalizowaną firmę przetwarzającą bezpieczne płatności online. Środki pieniężne wpływają na specjalne konto techniczne Clemens, gdzie oczekują na potwierdzenie dostępności towaru do sprzedaży przez Sprzedawcę. Po tym jak Sprzedawca potwierdzi, że towar jest dostępny do sprzedaży oraz potwierdzi wysyłkę towaru, środki pieniężne są przekazywane na rachunek bankowy Sprzedawcy. W przypadku gdy Sprzedawca poinformuje, że towar nie jest dostępny do sprzedaży, wówczas środki pieniężne są niezwłocznie zwracane przez Clemens na rachunek bankowy Kupującego.

Jaki jest termin płatności za zakupiony towar?

Płatność za zakupiony towar powinna nastąpić w okresie nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od momentu zakupu.

 

Dostawa

Czy Clemens zajmuje się dostawą towarów?

Nie. Za dostawę towarów odpowiedzialni są Sprzedawcy.

Jakie są metody dostawy?

Metody dostawy różnią się w zależności od przedmiotu i Sprzedawcy. W większości towary wysyłane są w formie przesyłki kurierskiej, pocztowej lub w formie innej usługi transportowej. Dla przejrzystości i spójności ofert przyjęto, że Sprzedawca w ramach Clemens może dla danej oferty wybrać tylko jedną metodę dostawy i w związku z tym może ustalić tylko jeden koszt dostawy.

Czy mogę odebrać towar osobiście u Sprzedawcy?

W sytuacji gdy podczas procesu zakupu towaru w Clemens, przed dokonaniem płatności, algorytm Clemens wykryje, że Kupujący i Sprzedawca są z tego samego miasta, wówczas Kupujący oprócz możliwości wysyłki towaru, otrzyma też do wyboru możliwość odbioru osobistego towaru. Podczas sprawdzania, czy Kupujący i Sprzedawca są z tego samego miasta, brany jest pod uwagę adres dostawy podany przez Kupującego, a w przypadku jego braku, adres korespondencyjny podany podczas procesu rejestracji.

Ile wynosi czas dostawy?

Każdy towar musi być wysłany przez Sprzedawcę nie później niż w ciągu 10 dni roboczych - licząc od momentu dokonania transakcji sprzedaży, chyba że czas wysyłki towaru uległ wydłużeniu, na wyraźne żądanie Kupującego. Czas dostawy może się różnić w zależności od metody dostawy wybranej przez Sprzedawcę.

Jaki jest koszt dostawy?

Koszty dostawy pokrywa Kupujący. Koszty dostawy są ustalane przez Sprzedawcę, oddzielnie dla każdego egzemplarza przedmiotu. Koszty dostawy podane są w opisie oferty. Koszty dostawy, w formie przesyłki kurierskiej, pocztowej lub innej usługi transportowej, naliczane są automatycznie w momencie zakupu przedmiotu, oddzielnie dla każdego z przedmiotów.

Kupuję wiele przedmiotów. Ile kosztuje i jak wygląda dostawa?

Zamawiając dwa lub więcej przedmiotów od tego samego Sprzedawcy, Kupujący pokrywa pełny koszt wysyłki za wszystkie przedmioty. To samo dotyczy zamówień od różnych Sprzedawców. Przedmioty pochodzące od jednego Sprzedawcy mogą zostać wysłane w osobnych przesyłkach.

Jak podać dane do wysyłki?

Adres wysyłki można uzupełnić w ustawieniach konta użytkownika oraz w zakładce "Moje zakupy". Zmiana adresu wysyłki przez Kupującego nie powoduje zmiany adresu wysyłki dla zamówień złożonych przed dokonaniem tej zmiany.

Czy istnieje możliwość wysłania zakupionego towaru za pobraniem?

Nie ma możliwości wysyłania towarów za pobraniem.

Czy istnieje możliwość wysłania towaru za granicę?

Nie ma możliwości wysłania towarów za granicę.

Jak mogę śledzić przesyłkę?

Po wysłaniu towaru Sprzedawca zobowiązany jest potwierdzić nadanie przesyłki w swoim koncie Sprzedawcy oraz przekazać Kupującemu numer listu przewozowego oraz dane kontaktowe firmy kurierskiej.

Przesyłka nie dotarła. Co zrobić w takiej sytuacji?

Na wstępie należy poinformować Sprzedawcę oraz skontaktować sie z firmą odpowiedzialną za dostarczenie towaru. Kupujący może zgłosić reklamację przedmiotu wynikającą z niedostarczenia nadanej przesyłki zawierającej zamawiany przedmiot. Taką reklamację można zgłosić nie wcześniej niż w ciągu 21 dni, od daty wysłania przedmiotu. Wzór formularza reklamacji dostępny jest na koncie użytkownika.

Gdzie mogę uzyskać więcej informacji na temat płatności i wysyłki?

Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie.