Mojżesz Kisling (1891-1953): Petite Tête Fleurie

 

UWAGA Obiekt ten został wystawiony na aukcje od 1zł, link poniżej:

http://allegro.pl/mojzesz-kisling-1891-1953-petite-tete-fleurie-bcm-i6748653498.html


Barwna litografia offsetowa z początku lat 40-stych XX wieku wypuszczona przez Draeger Paryż.
Na podstawie obrazu Mojżesza Kislingla pt. "Petite Tête Fleurie" z 1939r.
Praca oprawiona w oryginalną ramę z epoki.
Stan zachowania: rysa w prawej części widoczna na zdjęciach.

Biografia:

Mojżesz Kisling (1891 - 1953) . Artysta malarz, przedstawiciel Ecole de Paris. Urodził się w Krakowie. Naukę rozpoczął na krakowskiej ASP w pracowni Józefa Pankiewicza. Na stałe osiadł w Paryżu w 1911 roku, gdzie związał się z grupą artystów żydowskiego pochodzenia przybyłych głównie z Rosji i Europy Środkowo- Wschodniej i stał się jednym z najwybitniejszych przedstawicieli Ecole de Paris. Czasy I wojny światowej odsłużył w polskim oddziale Legii Cudzoziemskiej, dzięki czemu uzyskał obywatelstwo francuskie. W dwudziestoleciu międzywojennym odnosił największe sukcesy artystyczne, jednocześnie wiele podróżując po Włoszech, Holandii, Anglii. Często wyjeżdżał również do Prowansji. Mieszkając na Montparnasse stał się znaną postacią w towarzystwie, a jego pracownię odwiedzało wiele wybitnych artystów. Wiele wystawiał, zwłaszcza na Salonie paryskim i licznych galeriach całej Europy, w kraju zaś w Krakowie i Warszawie. W czasie II wojny wstąpił do armii francuskiej, następnie wyjechał do Nowego Jorku. Po powrocie w 1945 osiadł na stałe w Sanary-sur-Mer. Jego pracownia w Paryżu przy rue Joseph-Bara 3 na Montparnassie była miejscem spotkań artystyczno-intelektualnej elity; bywali w niej Pablo Picasso, André Derain, Juan Gris, Amedeo Modigliani, Chaim Soutine, Charlie Chaplin i Ernest Hemingway. Malarz znany i ceniony nie tylko w Polsce ale i na świecie.

Kisling dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku. Twarze modelek i modeli poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta.

Materiały: barwna litografia offsetowa

Wymiary: 27x29 cm. Wymiary wraz z ramą: 34x35 cm